Kjøpsvilkår

1.1 Hvem vi er. Vi er Le Creuset Scandinava, et selskap som er registrert i Norge. Selskapets registreringsnummer er 986008454, og det registrerte kontoret er ved Vestbyveien 155, 1540 Vestby.
1.2 Slik kontakter du oss. Du kan kontakte kundeservice på telefon på +47 22 60 11 12, åpent mandag–tirsdag kl. 08.00 til 16.00 og fredag 08.00 til 15.30, eller, dersom du foretrekker det, på e-post til scandi.web@lecreuset.com
1.3 Slik kontakter vi deg. Dersom vi må kontakte deg, gjør vi det via telefon eller skriftlig til e-postadressen eller postadressen som du oppga ved bestillingen.
1.4 «Skriftlig» inkluderer e-poster. Når vi bruker ordet «skriftlig» i disse vilkårene, inkluderer det også e-poster.
2.1 Slik aksepterer vi ordren din. Vi aksepterer ordren din når vi sender deg en e-post om at produktet har blitt sendt. I det øyeblikket vil det opprettes en kontrakt mellom deg og oss.
2.2 Dersom vi ikke kan akseptere ordren din. Dersom vi ikke kan akseptere ordren din, vil vi informere deg om dette skriftlig, og vi vil ikke belaste deg for dette produktet. Dette kan skje dersom vi ikke har produktet på lager, på grunn av uventede begrensninger av ressursene våre som vi ikke kunne ha forutsett, fordi vi har funnet en feil i prisen på eller beskrivelsen av produktet eller fordi vi ikke kan overholde leveringsfristen som du har bedt om.
2.3 Ordrenummeret ditt. Vi vil gi ordren din et ordrenummer og opplyse deg om nummeret når vi aksepterer ordren. Vi ber deg opplyse ordrenummeret ditt hver gang du kontakter oss om ordren.
2.4 Vi selger bare til Norge. Nettsiden vår er kun for å promotere produktene våre i Norge. Dessverre aksepterer vi ikke ordrer fra eller leverer til adresser utenfor Norge. For mer informasjon, kan du se siden vår for «Frakt» her.
3.1 Selv om vi tar alle forholdsregler for å sikre at produktbeskrivelser, -bilder, -informasjon og -priser er nøyaktige, tar vi ikke ansvar for unøyaktigheter, feil eller mangler.
3.2 Produktene kan skille seg litt fra bildene. Bildene av produktene på nettsiden vår er kun som eksempel. Selv om vi tar alle forholdsregler for å vise fargene nøyaktig, kan vi ikke garantere at fargene på enhetens skjerm reflekterer fargene på produktene nøyaktig. Produktene dine kan skille seg litt fra bildene.
3.3 For mer informasjon, kan du se siden brukerveiledning her.
3.4 Lagertilgjengelighet. Lagertilgjengeligheten vil vises på nettsiden, og selv om vi tar alle forholdsregler for å sikre at produktene alltid er tilgjengelige, kan produkter noen ganger være midlertidig utsolgt fra lageret. I slike tilfeller kan du velge et alternativ for å bli varslet via e-post når produktet er på lager igjen.
4.1 Dersom du vil gjøre endringer på produktet som du har bestilt, kan du kontakte oss. Vi vil gi beskjed dersom endringene lar seg gjøre. Dersom det er mulig, vil vi gi beskjed om eventuelle endringer på produktprisen, leveringstiden eller noe annet som kan være nødvendig på grunn av den forespurte endringen og be deg bekrefte at du vil gå videre med endringen.

5.1 Leveringsinformasjon og kostnader. Ordrer fra den norske nettsiden kan kun leveres til norske adresser, og ved å legge inn en ordre bekrefter kunden at vedkommende kjøper produktet i Norge. Vennligst merk at vi dessverre ikke kan levere til postboksadresser, Jan Mayen (NO 8099) eller Svalbard (NO 9170-9179).

5.2 Vi tilbyr for øyeblikket ett fraktalternativ:
 
Standard levering er GRATIS når du bruker 799 kr eller mer, leveringen tar 3 til 6 arbeidsdager.
 
Standard 59 kr – levering innen 3 til 6 arbeidsdager

Vennligst merk at arbeidsdager er mandag til fredag, unntatt offentlige helligdager. Vi vil gjøre alt vi kan for å levere innen tidsfristen, men vi kan ikke garantere at vi klarer å overholde fristen alle steder i Norge.
5.3 Le Creuset opererer med standardiserte produktpriser i Norge, som betyr at kunder betaler samme pris uansett hvor de bor.
5.4 Vi er ikke ansvarlig for forsinkelser som oppstår utenfor vår kontroll. Dersom leveringen av produktene forsinkes av en hendelse som er utenfor vår kontroll, vil vi kontakte deg så fort som mulig for å informere deg om dette, og vi vil ta skritt for å minimere forsinkelsen. Såfremt vi gjør dette, vil vi ikke holdes ansvarlig for forsinkelser forårsaket av hendelsen, men dersom det er risiko for en betydelig forsinkelse, kan du kontakte oss for å avslutte kontrakten og få tilbakebetalt beløpet for alle produktene som du har betalt for og ikke mottatt.
5.5 Når du blir ansvarlig for produktet. Produktet vil være ditt ansvar fra produktet blir levert til adressen som du gav oss eller du [eller et bud sendt av deg] henter det hos oss.
6.1 Heving og angrerett. Rettighetene dine når du avslutter kontrakten avhenger av hva du har kjøpt, om det er noe galt med det, hvordan vi har handlet og når du bestemmer deg for å avslutte kontrakten.
6.1.1 Dersom det du har kjøpt har defekter eller er feilbeskrevet, kan du være berettiget til å avslutte kontrakten (eller få produktet reparert eller erstattet, eller få noe av eller hele betalingen din tilbakebetalt), se klausul H.
6.1.2 Dersom du vil avslutte kontrakten på grunn av noe vi har gjort eller fortalt at vi skal gjøre, kan du se klausul F.2.
6.1.3 Dersom du bare har endret mening om produktet, se klausul F.3. Du kan få tilbakebetalt hele beløpet dersom du er innenfor angrefristen (som er 14 dager fra den datoen du mottok det bestilte produktet), men dette kan være underlagt deduksjoner, og du må betale frakten for å returnere varene.
6.2 Avslutte kontrakten på grunn av noe vi har gjort eller noe vi skal gjøre. Dersom du avslutter en kontrakt av en grunn som står oppgitt under, vil kontrakten avsluttes øyeblikkelig og vi vil refundere hele beløpet for produkter som ikke har blitt levert til deg, og du kan også være berettiget til en kompensasjon. Grunnene er:
6.2.1 at vi har fortalt deg om en kommende endring på produktene eller disse vilkårene som du ikke godtar
6.2.2 at vi har fortalt deg om en feil i prisen eller beskrivelsen av produktet som du har bestilt og at du dermed ikke vil gå videre
6.2.3 at det er en risiko for at leveringen av produktene kan forsinkes betydelig på grunn av hendelser utenfor vår kontroll
6.2.4 at vi har utsatt leveringen av produktene av tekniske grunner, eller varsler deg om at vi skal utsette den av tekniske grunner, for hver enkelt sak på en periode på mer enn 30 dager, eller
6.2.5 at du har en lovfestet rett til å avslutte kontrakten fordi vi har gjort noe galt.
6.3 Utøvelse retten til å ombestemme seg (angrerettloven). Når du kjøper produkter på nett fra dette nettstedet, har du en lovbestemt rett under angrerettloven som gir deg rett til å ombestemme deg innen 14 dager og få en refusjon. Du vil få medsendt et standard angreskjema. For å kvalifisere deg for en refusjon må du sende varene til oss innen 14 dager etter at du har varslet oss om at du vil kansellere kontrakten. Dersom du ønsker å ombestemme deg og avslutte kontrakten, kan du kontakte oss på +47 22 60 11 12, åpent mandag–tirsdag kl. 08.00 til 16.00 og fredag 08.00 til 15.30, eller, dersom du foretrekker det, via e-post til scandi.web@lecreuset.com.
6.4 Hvor lang tid har jeg på å ombestemme meg? Du har 14 dager fra dagen du (eller noen du utpeker) mottar varene, med mindre varene dine blir delt opp i flere leveranser over flere dager. I så tilfelle har du inntil 14 dager fra dagen du (eller noen du utpeker) mottar den siste leveransen til å ombestemme deg om varene.
7.1 De fleste Le Creuset-produkter kommer med en garanti i tillegg til de lovfestede rettighetene dine. Garantien dekker dårlig håndverk og/eller materialer når produktet brukes under normale, hjemlige forhold og i samsvar med de medfølgende vedlikeholds- og bruksanvisningene. Den dekker ikke vanlig slitasje, kommersiell bruk eller misbruk av produktet. Garantien begrenser ikke på noen måte din rett etter ufravikelige rettsregler. For flere detaljer om garantiperioden for hver produktserie, kan du se «Garanti»-siden her.
8.1 Slik forteller du oss om problemer. Dersom du har noen spørsmål eller klager om produktet, kan du kontakte oss. Du kan kontakte kundeservice på telefon på +47 22 60 11 12, åpent mandag–tirsdag kl. 08.00 til 16.00 og fredag 08.00 til 15.30, eller, dersom du foretrekker det, via e-post til scandi.web@lecreuset.com.
8.2 Dine lovfestede rettigheter. Vi har en lovfestet plikt til å levere deg produkter som samsvarer med denne kontrakten. Ingenting i disse vilkårene påvirker de lovfestede rettighetene dine.
8.3 Din forpliktelse til å returnere avviste produkter. Dersom du vil utøve de lovfestede rettighetene dine til å avvise produktene, må du returnere dem ved å følge prosessen under I nedenfor.
8.4 Dersom du ikke godtar måten vi løser en sak på, kan du kontakte forbrukerrådet for megling. Dersom meglingen ikke lykkes, må du klage til forbrukertvistutvalget. Du finner mer informasjon på www.forbrukerrådet.no.
Dersom du skulle ønske å returnere noe som du har kjøpt fra oss på nett, må du kontakte kundeservice ikke mer enn 30 dager etter at du mottok ordren din for å starte returprosessen. Ring kundeservice på telefon på +47 22 60 11 12, åpent mandag–tirsdag kl. 08.00 til 16.00 og fredag 08.00 til 15.30, eller, dersom du foretrekker det, via e-post til scandi.web@lecreuset.com.
9.2 Når du kontakter oss, og vi har forstått grunnen til at du vil returnere varen, sender vi deg en e-post med returadresse og eventuelt en returlapp.
9.3 Forsikre deg om at du returnerer varene ubrukt og uskadet og at alle etikettene fortsatt er festet på originalemballasjen. Den originale forsendelsesetiketten eller returetiketten må inkluderes. Dersom vi mener at produktene ikke har blitt returnert til oss fullstendig forseglet, forbeholder vi oss retten til å avvise refusjonskravet for varen.
9.4 Vennligst merk at vi ikke er ansvarlige for returfrakten eller andre fraktkostnader, bortsett fra hvis vi sender deg feil eller defekte varer. Vi kan heller ikke ta ansvar for pakker som aldri når oss, så vi råder deg til å spore og forsikre pakken som du returnerer til oss.
9.5 Når vi mottar de returnerte varene dine, vil vi refundere beløpet til kortet som ble brukt til å bestille den originale ordren. Vi vil behandle refusjonen din så raskt som mulig, men i svært travle perioder kan det ta mellom 6 og 10 arbeidsdager før refusjonen din blir behandlet. Kundenes lovfestede rettigheter under norsk rett påvirkes ikke av disse retningslinjene.
9.6 Dessverre kan vi for øyeblikket verken behandle produkterstatninger for varer som kjøpes på nett eller akseptere refusjon for eller erstatte varer som kjøpes på nett i butikkene våre.
9.7 Dersom du ønsker å returnere online sett, gjør vi oppmerksom på at enkelte deler ikke kan returneres enkeltvis. For å returnere må du levere tilbake hele settet, så refunderer vi det fulle beløpet.
10.1 Priser inkluderer MVA., men ikke fraktkostnaden. Alle prisene vises på nettstedet vårt i norske kroner (NOK) og vi inkluderer MVA. til gjeldende sats, men vi inkluderer ikke fraktkostnader, som vil legges til totalsummen. Gjeldende fraktkostnad vil vises tydelig i kassen.
10.2 Hva skjer dersom prisen som vises er feil. På grunn av det store antallet produkter på nettsiden vår er det alltid mulig at noen av produktene blir oppgitt med feil pris, selv om vi jobber for det motsatte. Dersom vi oppdager at det er en prisfeil, vil vi vanligvis, etter eget skjønn, enten kontakte deg og gi deg muligheten til å bekrefte ordren din til riktig pris eller avbestille ordren, eller avvise ordren din og varsle deg om det.
10.3 Prisendringer Prisene kan endres uten varsel. Derfor kan vi ikke garantere at du får kjøpe varer senere til samme pris.
10.4 Samme priser i Norge Le Creuset operer med standardiserte produktpriser i Norge, som betyr at kunder betaler samme pris uansett hvor de bor.
10.5 Når du må betale og hvor mye. Når du kjøper varer på nett, må du alltid bruke en gyldig betalingsmetode. Vi aksepterer betalinger med følgende kreditt- eller betalingskort: Vi aksepterer betalinger med følgende betalingsmetoder: Visa-kreditt- og betalingskort, Visa Electron-kort, MasterCard-kreditt- og betalingskort og Apple Pay. Ved å sende inn en ordre til oss på nettsiden vår, bekrefter du at betalingsdetaljene som du oppgav i ordren er gyldige og riktige. Alle transaksjoner vil utføres i norske kroner (NOK). Vi vil ikke belaste kreditt- eller betalingskortet ditt før vi har sendt ordren din.
10.6 Vi aksepterer også betaling med VIPPS.
Denne tjenesten tilbys av VIPPS. Ved å handle gjennom VIPPS godtar du automatisk betalingsvilkårene knyttet til betalingen din. Du blir videresendt til VIPPS for å fullføre bestillingen.
10.7 Maksbeløpet per transaksjon er 22.000 kroner.
10.8 Vi aksepterer ikke kontanter, sjekker, gavekort eller kuponger ved betaling på nett.
11.1 Vi selger ikke til mindreårige. Le Creuset selger ikke til mindreårige. Dersom du er under 18 år, kan du ikke kjøpe Le Creuset-produkter på nett med mindre du er under oppsyn av foreldrene dine eller andre voksne med ansvar for deg.
11.2 Vi kan endre disse vilkårene og betingelsene. Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkårene og betingelsene fra tid til annen. Alle endringer vil publiseres på denne nettsiden, og vi oppmuntrer deg til å lese gjennom disse vilkårene og betingelsene regelmessig for eventuelle endringer. Dersom du fortsetter å bruke dette nettstedet, vil du være underlagt vilkårene og betingelsene som er gjeldende på det tidspunktet.
11.3 Dersom en domstol anser noen del av denne kontrakten som ulovlig, vil resten fortsatt gjelde. Hver enkelt paragraf i disse vilkårene står på egne bein. Dersom en domstol eller en relevant autoritet bestemmer at noen av dem er ulovlige, vil de gjenværende bestemmelsene fortsatt gjelde.
11.4 Hvilke lover som gjelder i denne kontrakten og hvor du kan innlede en rettsforfølgning. Disse vilkårene er underlagt norsk lov. Alle tvister som kan oppstå mellom oss kan tas til norske domstoler.
Klikk her for å lese vilkår for kampanjer og konkurranser.
14.1 Vi gjennomgår våre vilkår og betingelser regelmessig. Vilkårene ble sist oppdatert 05.02.2024.