FRAKT

Vi leverer til alle adresser i Norge fra www.lecreuset.no, bortsett fra Svalbard. Hvis du ikke har adresse i Norge men ønsker å kjøpe produkter fra Le Creuset, er du velkommen til å kontakte vårt kundesenter for mer informasjon om mulighetene for å levere i Norge. Vi tilbyr ikke internasjonal levering.
Vi leverer vanligvis varene etter 3-6 virkedager fra datoen vi mottar bestillingen. Lørdag, søndag og helligdager er ikke inkludert.

Alle ordrer fra www.lecreuset.no håndteres og leveres av UPS. Så snart pakken er avsendt, mottar du en e-post med et sporingsnummer. Ved hjelp av dette nummeret kan du følge med på hvor pakken befinner seg. Vær oppmerksom på at det kan gå opptil to timer fra pakken er avsendt til du kan spore pakken på nett ved hjelp av sporingsnummeret.
 
Ved bestillinger på under 799,00 kr. legges det til et fraktgebyr på 59,00 kr., uansett antall varer og pakkestørrelse. Ved bestillinger over 799,00 kr. leverer Le Creuset alltid uten fraktomkostninger.

Du kan følge med på om du har nådd grensen for gratis levering i handlekurven.
Vi leverer til alle adresser i Norge fra www.lecreuset.no, bortsett fra Svalbard. Hvis du ikke har adresse i Norge men ønsker å kjøpe produkter fra Le Creuset, er du velkommen til å kontakte vårt kundesenter for mer informasjon om mulighetene for å levere i Norge. Vi tilbyr ikke internasjonal levering.
Hvis du ikke er hjemme på leveringstidspunktet kan du avtale et nytt leveringstidspunkt, eller du kan selv hente pakken. UPS legger igjen instruksjoner i postkassen.
Hvis vi sender deg feil eller mangelfulle varer i forhold til hva du har bestilt på www.lecreuset.no, ber vi deg kontakte kundeservice, som vil rette opp feilen.

Hvis det har oppstått skader på forsendelsen, er det til stor hjelp om du tar et bilde av emballasjen før du pakker den ut. Dette gjør det enklere for kundeservice å identifisere og rette opp problemet.
RETURER
Varer som er bestilt mellom 1. november og 31. desember 2024 kan returneres til og med 31. januar 2025.

Som privatperson kan du returnere en vare kjøpt i en Le Creuset-butikk eller på www.lecreuset.no.

Du har følgende muligheter for retur

  • Du kan returnere varen i en av butikkene våre ved ta med ordrebekreftelsen din. Butikkpersonalet vil behandle returen kostnadsfritt.
  • Du opprette en retursak ved å kontakte vår kundeservice. Denne formen retur skjer for egen regning.
  • Du kan returnere varen ved å skrive ut og fylle ut dette returskjemaet, legge det sammen med varen og sende det til Le Creuset, Unit 29, Vestbyveien 155, 1540 Vestby med et fraktfirma etter eget valg. Pakken skal sendes med postomdeling for at returen skal kunne godkjennes. Denne formen retur skjer for egen regning.

Så snart vi har mottatt og behandlet returen din, vil pengene dine bli tilbakeført til det betalingskortet du benyttet ved bestilling.

Ønsker du å bytte en vare mot en annen, ber vi deg om å følge samme fremgangsmåte som ved en retur via butikk, kundeservice eller hjemmesiden. Med mindre du bytter i butikk, vil behandlingstiden være lengre enn tiden det tar å få den nye varen tilsendt. Dermed kan du med fordel bestille den nye varen din mens du venter på å få refundert pengene for det andre produktet.
Har du mottatt en gave som du ønsker å returnere? Følg den ovenstående returprosedyren og legg ved registrerings- og kontonummeret ditt samt navnet på banken din. Vi ber deg også om oppgi ordrenummeret og/eller navnet på gavegiveren.
Hvis du har kjøpt et Le Creuset produkt hos en ekstern forhandler, ber vi deg kontakte forhandleren direkte for returnering.