6.1 Heving og angrerett. Rettighetene dine når du avslutter kontrakten avhenger av hva du har kjøpt, om det er noe galt med det, hvordan vi har handlet og når du bestemmer deg for å avslutte kontrakten.
6.1.1 Dersom det du har kjøpt har defekter eller er feilbeskrevet, kan du være berettiget til å avslutte kontrakten (eller få produktet reparert eller erstattet, eller få noe av eller hele betalingen din tilbakebetalt), se klausul H.
6.1.2 Dersom du vil avslutte kontrakten på grunn av noe vi har gjort eller fortalt at vi skal gjøre, kan du se klausul F.2.
6.1.3 Dersom du bare har endret mening om produktet, se klausul F.3. Du kan få tilbakebetalt hele beløpet dersom du er innenfor angrefristen (som er 14 dager fra den datoen du mottok det bestilte produktet), men dette kan være underlagt deduksjoner, og du må betale frakten for å returnere varene.
6.2 Avslutte kontrakten på grunn av noe vi har gjort eller noe vi skal gjøre. Dersom du avslutter en kontrakt av en grunn som står oppgitt under, vil kontrakten avsluttes øyeblikkelig og vi vil refundere hele beløpet for produkter som ikke har blitt levert til deg, og du kan også være berettiget til en kompensasjon. Grunnene er:
6.2.1 at vi har fortalt deg om en kommende endring på produktene eller disse vilkårene som du ikke godtar
6.2.2 at vi har fortalt deg om en feil i prisen eller beskrivelsen av produktet som du har bestilt og at du dermed ikke vil gå videre
6.2.3 at det er en risiko for at leveringen av produktene kan forsinkes betydelig på grunn av hendelser utenfor vår kontroll
6.2.4 at vi har utsatt leveringen av produktene av tekniske grunner, eller varsler deg om at vi skal utsette den av tekniske grunner, for hver enkelt sak på en periode på mer enn 30 dager, eller
6.2.5 at du har en lovfestet rett til å avslutte kontrakten fordi vi har gjort noe galt.
6.3 Utøvelse retten til å ombestemme seg (angrerettloven). Når du kjøper produkter på nett fra dette nettstedet, har du en lovbestemt rett under angrerettloven som gir deg rett til å ombestemme deg innen 14 dager og få en refusjon. Du vil få medsendt et standard angreskjema. For å kvalifisere deg for en refusjon må du sende varene til oss innen 14 dager etter at du har varslet oss om at du vil kansellere kontrakten. Dersom du ønsker å ombestemme deg og avslutte kontrakten, kan du kontakte oss på +47 22 60 11 12, åpent mandag–tirsdag kl. 08.00 til 16.00 og fredag 08.00 til 15.30, eller, dersom du foretrekker det, via e-post til
scandi.web@lecreuset.com.
6.4 Hvor lang tid har jeg på å ombestemme meg? Du har 14 dager fra dagen du (eller noen du utpeker) mottar varene, med mindre varene dine blir delt opp i flere leveranser over flere dager. I så tilfelle har du inntil 14 dager fra dagen du (eller noen du utpeker) mottar den siste leveransen til å ombestemme deg om varene.